top of page

Jak założyć fanpage na Facebooku?

Jeśli chcesz prowadzić działania promocyjne i reklamowe na Facebooku, musisz mieć profil firmowy. Takie działania są zabronione na profilu prywatnym, nawet jeśli chciałbyś go prowadzić jako konto swojej marki. Ale nic straconego, fanpage ma wiele zalet, szczególnie jeśli chcesz rozwijać swoją firmę w social media.


Jeżeli poważnie myślisz o rozwoju swojej firmy w internecie, to warto się zainteresować Facebookiem, a jeszcze lepiej całą siecią Meta (właściciel Facebooka po zmianie nazwy). Ta platforma oferuje narzędzia, które potrafią przyspieszyć rozwój marki i zwiększyć sprzedaż. Jednak żeby tak się stało, musisz najpierw założyć fanpage.


Jeśli do tej pory o tym nie myślałeś i masz obawy, że to trudne, nie przejmuj się, na samym początku wiele osób tak myśli. To normalne, gdy zabieramy się za coś nowego. Ten artykuł poprowadzi Cię krok po kroku przez założenie fanpage’a i ustawienie podstawowych funkcji.


Przeczytaj, a dowiesz się:

  • Jak założyć fanpage na Facebooku

  • Czy można założyć fanpage na Facebooku bez konta prywatnego

  • Czy możliwa jest reklama na Facebooku bez fanpage’a

  • Na jakie ustawienia zwrócić uwagę na samym początku i już do tego nie wracać

  • Co daje fanpage na Facebooku

Fanpage to strona dla fanów i odbiorców, którzy chcą mieć kontakt z Twoją marką. Dzięki niej uzyskasz możliwość reklamowania się na Facebooku i innych platformach Marka Zuckerberga, jak Instagram i Messenger. Jeżeli chcesz się promować zgodnie z regulaminem, fanpage to jedyna droga. Reklama na Facebooku bez fanpage’a obecnie nie jest możliwa.


A co zrobić, kiedy jestem influencerką, celebrytą czy gamerem? Najlepiej założyć fanpage - markę osobistą. Pozostaniesz pod swoim imieniem i nazwiskiem lub pseudonimem, a równocześnie uzyskasz dostęp do wszystkich narzędzi Facebooka, które umożliwiają promowanie się.


Domyślnie fanpage jest publiczny i widoczny dla wszystkich. Jako profil marki nie możesz zaprosić do polubienia swojego fanpage’a nikogo (tak jak zapraszasz do znajomych na profilu prywatnym).


Za to fanpage ma inne zalety, np. wspomniana reklama, statystyki profilu, grupy fanów i grupy zainteresowań, wśród których możesz się promować. Skuteczne korzystanie z tych narzędzi spowoduje wzrost Twojej marki i zwiększy sprzedaż w Twojej firmie.


Jak założyć fanpage na Facebooku


Stworzenie i prowadzenie fanpage’a jest całkowicie bezpłatne. Dopóki nie będziesz prowadzić działań reklamowych w serwisie, dopóty Facebook nie będzie pobierał żadnych opłat. Nie musisz nawet podpinać pod konto karty kredytowej.


Masz kilka możliwości. Fanpage możesz założyć na stronie głównej Facebook.com. Widzisz link utwórz stronę pod panelem logowania? Ten link przeniesie Cię na podstronę utworzenia fanpage’a.


Ważna uwaga: musisz mieć konto w tym serwisie.


Obecnie nie można założyć konta firmowego, gdy nie posiadasz konta prywatnego. Nawet jeśli wejdziesz od razu na stronę tworzenia fanpage’a, to Facebook i tak za chwilę poprosi Cię o utworzenie konta prywatnego. Jeśli nie chcesz być na Facebooku, to możesz założyć konto prywatne tylko w celu zarządzania profilem firmowym, nie musisz swojego profilu nikomu udostępniać ani nikogo zapraszać do znajomych.


Ok, masz już konto prywatne? To po zalogowaniu masz opcję założenia konta tuż obok swojego zdjęcia profilowego - prawy górny róg ekranu. Po naciśnięciu plusika wyświetli Ci się opcja strona. Kliknij, a dalej Facebook przeprowadzi Cię przez tworzenie Twojego fanpage’a. Warto to zrobić uważnie i od razu, żeby później do tego nie wracać. Odkładanie rzeczy na później często przynosi odwrotny skutek i czas na uzupełnienie zdarza się wydłużać w nieskończoność.


Na co zwrócić uwagę na samym początku?


Facebook zapyta Cię o nazwę firmy, rodzaj prowadzonej działalności i opis tej działalności. Skup się tutaj i podaj jak najwięcej informacji zgodnych z profilem Twojej marki. Dzięki temu Facebook lepiej dopasuje fanpage do konkretnych kategorii i będzie polecał go użytkownikom, którzy akurat tym się interesują.


Jaką wybrać nazwę? Najczęściej to po prostu nazwa Twojej firmy lub marki. Jeśli chcesz od razu powiedzieć o tej marce więcej, możesz dodać do nazwy rodzaj działalności, tak jak Agencja Jasne - agencja social media. Nazwę można zmienić, ale lepiej zdecydować się na początku, bo późniejsza jej zmiana może być trudna - zależy, jak do sprawy podejdzie sam Facebook.


Jaką kategorię strony firmowej wybrać?


Ty wiesz najlepiej, w jakiej branży działasz. Zacznij wpisywać to, co Cię określa, a Facebook zaproponuje kilka kategorii. Wybierz tę, która najbardziej pasuje do profilu Twojej firmy. Jeśli nie masz pewności, nie martw się, kategorię możesz zmienić w dowolnym momencie. Jeśli Twoja firma zmieni kiedyś branżę, zmienisz to też na swoim fanpage’u.


Teraz dodaj krótki opis (255 znaków). Może tu być pomocny tzw. elevator pitch. Masz przygotowaną taką szybką autoprezentację? Jeśli tak, zredaguj ją i wklej w opis. Jeśli nie, to i tak warto ją zrobić. Dzięki temu łatwiej będzie przedstawić szybko swoją ofertę, kiedy ktoś o nią zapyta.


Po uzupełnieniu tych trzech pól możesz już kliknąć przycisk utwórz stronę.


Jak skonfigurować fanpage


Po utworzeniu strony przed Tobą jeszcze jedno zadanie - konfiguracja fanpage’a. Chodzi o uzupełnienie grafik oraz pozostałych informacji. Chodzi o to, żeby odbiorca, który wejdzie na Twój fanpage, od razu wiedział gdzie jest i do czego to służy.


Facebook przeprowadzi Cię przez ten proces krok po kroku. Jeśli to możliwe, nie pomijaj żadnego z nich i uzupełniaj informację wszędzie, gdzie Ci się uda.


Na początku będziesz potrzebować dwóch grafik. Zdjęcie profilowe to najczęściej logo marki w formacie kwadratowym (rekomendowany wymiar 180x180 pikseli).


Ale pamiętaj, Facebook automatycznie przycina je do formatu koła i tak wyświetla przy postach czy komentarzach. Najlepiej, gdyby logo było wyraźnie widoczne i rozpoznawalne przez użytkowników, nawet w tym małym formacie przy komentarzach. Nie zawsze się to udaje.


Cover photo, czyli zdjęcie w tle pozwala na więcej (rekomendowany wymiar 851x315 pikseli). Możesz tu umieścić grafikę z głównym hasłem marki, reklamę swojej aktualnej kampanii albo infografikę opisującą Twoją działalność.


Do uzupełnienia pozostanie m.in.:

  • Nazwa użytkownika, która będzie wyświetlana przy adresie strony facebook.com/nazwa_uzytkownika. Najlepiej wpisz tu nazwę swojej firmy, a jeśli to niemożliwe, to nazwę, która będzie z nią spójna

  • Przycisk Call to Action (CTA) - ten przycisk pojawia się pod cover photo i może służyć do tego, żeby zachęcić fanów do kontaktu z Twoją marką. Dzięki niemu możesz też przekierować ruch z fanpage’a na swoją stronę internetową lub do sklepu online. Wybierz, co chcesz z nim zrobić i zapisz zmiany.

  • Dane kontaktowe firmy, w tym strona internetowa.

  • Polityka prywatności. Powinna być na Twojej stronie internetowej. Jeśli tak, to skopiuj adres URL i wklej tutaj. To mała rzecz, ale Facebook przychylniej traktował fanpage’e z polityką prywatności. To ma znaczenie szczególnie dzisiaj, kiedy prywatność w internecie nie jest już przez nas ignorowana.

Tu możesz zakończyć konfigurację fanpage’a. Gratulacje!


Możesz jeszcze zajrzeć głębiej w ustawienia strony, a możesz to też zostawić na później i na razie cieszyć się swoim nowym fanpage’em. Potem przyjdzie czas, żeby zainteresować się takimi ustawieniami, jak konfiguracja zakładek, powiadomień, filtrowaniem wulgaryzmów czy dodawaniem moderatorów strony.


Jeżeli planujesz zacząć reklamować się w sieci Meta, koniecznie zainstaluj pixel, który sprawi, że Twoje działania będą skuteczniejsze.


Podobał Ci się poradnik? Był pomocny przy tworzeniu fanpage’a?


Jeśli masz dodatkowe pytania, śmiało napisz. Odpowiemy w ciągu 24h i może uda się przy okazji wzbogacić ten poradnik.


Comments


bottom of page